Frumusete pe muchie de ….criza economica…

Cum reacţionează femeile în perioada de recesiune? Care este atitudinea lor vizavi de frumuseţe? Cumpără mai puţine produse de machiaj, trec mai rar pe la saloanele de înfrumuseţare, se îngrijesc mai puţin? Pentru a afla răspunsurile la aceste întrebări, Grupul L’Oréal a realizat sondajul „Barometrul frumuseţii”, la care au participat 4.000 de femei din cinci ţări - Franţa, Germania, Italia, Spania şi SUA. Astfel, 90% dintre femei spun că nu şi-au schimbat obiceiurile de când a început criza, iar 46% dintre ele şi-ar modifica doar… coafura. O treime dintre ele şi-au schimbat culoarea părului. Iar în ceea ce priveşte machiajul, majoritatea preferă tonurile naturale de machiaj; mascara şi fondul de ten sunt principalele „arme” ale femeilor pentru a înfrunta lumea.

Schimbare de look?
Prin urmare, în urma realizării barometrului s-a ajuns la concluzia că produsele de machiaj sunt foarte importante pentru femei, chiar şi în timp de criză. Potrivit sondajului, machiajul le ajută pe femei să se pună în valoare (86%) şi să aibă mai multă încredere în ele (82%). În ceea ce priveşte schimbările de comportament, femeile din Italia şi Spania şi-au modificat cel mai mult obiceiurile: aproape 1/3 dintre acestea spun că aleg culori mai luminoase, pentru a fi mai atrăgătoare la serviciu. Cu excepţia femeilor din Germania, consumatoarele din toate celelalte ţări au indicat că au început să prefere culorile naturale. O treime dintre femeile participante la studiu şi-ar schimba coafura pentru a se înveseli, indiferent de ţara din care provin, iar femeile din Franţa sunt cele mai dornice să meargă la un salon pentru a se elibera de constrângerile zilnice.

Contează starea psihică
În privinţa vârstei, femeile sub 50 de ani doresc să recurgă la o schimbare de stil (o culoare nouă, o altă coafură) pentru a se înveseli, în timp ce femeile peste 50 de ani preferă să îşi scurteze părul pentru a economisi bani. Aproape cinci femei din 10 au ales machiajul pentru a avea o stare mai optimistă, cu excepţia femeilor din Germania, unde 80% nu au făcut nimic în acest sens. Pentru a fi mai relaxate, tinerele (sub 35 de ani) preferă să îşi facă manichiura, în timp ce femeile peste 50 de ani sunt mai preocupate de tratamentele pentru ten sau de achiziţionarea unui ruj. La întrebarea „Pe ce produse de machiaj vă bazaţi cel mai mult pentru a înfrunta lumea”, femeile au răspuns mascara (în Germania şi Franţa) şi fondul de ten (în Italia, Spania şi SUA). Femeile din SUA şi Spania au indicat şi rujul, în aceeaşi măsură cu fondul de ten. În ceea ce priveşte interesul pentru frumuseţe al femeilor din România, esteticiana Ilonka Voica spune că „o femeie se poate ocupa de propria frumuseţe şi fără a avea nevoie de mulţi bani. Problema stă în mentalitatea femeii şi în cât de mult îşi doreşte ea să fie îngrijită şi să arate bine, nu în câţi de mulţi bani are pentru a merge la un salon de cosmetică. Este normal ca regândirea bugetului şi a economiilor să nu îi mai permită unei femei să frecventeze un salon luxos, dar acest lucru nu înseamnă că nu trebuie să mai aibă grijă de chipul şi de trupul ei. Este esenţial ca criza economică să nu declanşeze o criză de personalitate în interiorul femeii. Grija pe care ne-o purtăm nu ar trebui să fie influenţată de bani”.
Dacă în ceea ce priveşte cosmetica, o femeie se poate îngriji şi la domiciliu, în privinţa părului, tunsul, vopsitul şi aranjatul trebuie neapărat făcute de un specialist. Coafeza Adriana Suciu spune că „persoanele care s-au îngrijit până acum, o vor face şi de acum înainte, chiar dacă nu vor apela la un salon specializat pentru un simplu spălat, ci doar pentru un tuns, vopsit sau pentru un alt fel de procedură ori tratament capilar. Cei care nu au avut grijă de părul lor, este de la sine înţeles că nu o vor face nici pe timp de criză”.

Sursa:Mytex.ro - portalul tau de stiri online

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.